راهنمای ترمینال های مهرآباد

راهنمای ترمینال های مهرآباد

راهنمای ترمینال های مهرآباد و روش‌های دسترسی به هر کدام از آن‌ها، جزو اطلاعات مهمی هستند که همه مسافران این فرودگاه باید بدانند. در این مطلب به معرفی این ترمینال‌ها می‌پردازیم تا اگر قصد سفر از این فرودگاه، در زمان سفر دچار سردرگمی نشوید.

راهنمای ترمینال های مهرآباد از نظر پروازهای ورودی و خروجی

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران دارای ۶ ترمینال است که ترمینال‌های ۱، ۲، ۴ و ۶ آن مخصوص پروازهای داخلی و خارجی و ترمینال‌های ۳ و ۵ تنها به پروازهای ورودی و خروجی حج تمتع اختصاص دارند. با توجه به اینکه در ترمینال‌های ۳ و ۵، برنامه سفر و…. کاملا وابسته به سازمان حج و زیارت برنامه‌های حج است، در ادامه به معرفی ترمینال‌های ۱، ۲، ۴ و ۶ و برنامه‌های پروازی در آن‌ها می‌پردازیم.

ترمینال ۱

در ترمینال ۱ پروازهای ورودی و خروجی از هواپیمایی‌های کیش ایر، زاگرس و وارش انجام می‌شوند. این پروازها مختص به سفرهای داخلی هستند و برنامه سفر آن‌ها را می‌توان از ایرلاین مربوطه دریافت کرد.

ترمینال ۲

پروازهای ورودی در ترمینال ۲ نسبت به پروازهای خروجی بیشتر است و به نوعی می‌توان گفت که این ترمینال بیشتر به پروازهای ورودی اختصاص دارد. پروازهای ورودی این ترمینال از هواپیمایی کیش ایر، زاگرس، قشم ایر، آتا، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایرتور و وارش هستند و پروازهای خروجی آن از هواپیمایی‌های آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر و ایران ایرتور انجام می‌شوند.

ترمینال ۴

در ادامه راهنمای ترمینال های مهرآباد به ترمینال ۴ می‌رسیم. در ترمینال ۴ هیچ پرواز ورودی انجام نمی‌شود و تنها مختص به پروازهای خروجی، از بعضی ایرلاین‌های خاص مانند فلای پرشیا، آسمان، ماهان، کاسپین، اتریک، پویا، ساها، سپهران، پارس و تابان است. در مواقع اضطراری گاهی دیگر ایرلاین‌ها هم از این ترمینال برای خروج استفاده می‌کنند.

ترمینال ۶

در ترمینال ۶ برخلاف ترمینال ۴ هیچ پرواز خروجی انجام نمی‌شود و تمام پروازها، ورودی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرواز ایرلاین‌های کاسپین، اترک، ساها، پویا، سپهران، پارس، تابان، آسمان و ماهان اشاره کرد.

دسترسی به ترمینال‌های مهرآباد

جهت دسترسی به ترمینال‌های مهرآباد می‌توانید از تاکسی سرویس‌ها یا مترو استفاده کنید. مسیر ترمینال‌ها در مترو مشخص است و با توجه به خط ویژه، رفت و آمد به راحتی انجام می‌شود.

 

خرید بلیت داخلی و خارجی از نیکا تیکت 

مشاهده تورها و جاذبه های گردشگری در سایت نیکا گشت 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *