فستیوال های برزیل

درباره فستیوال های برزیل

فستیوال های برزیل

همزمان کردن بازدیدتان از یکی از شهرها یا شهرستان‌های برزیل با یک جشنواره یا رویداد فرهنگی، راه عالی برای به دست آوردن ارزش اضافی از زمان شما در اینجاست، لذت بردن از دیدگاه‌های منحصر به فردی در مورد فرهنگ محلی، باورها و آداب و رسوم. اغلب در این زمان‌ها حس ملموسی از همبستگی و یگانگی تجربه می‌شود و کسانی با روحیه ماجراجویی و ذهنی باز می‌توانند خاطرات ویژه‌ای پر از رنگ، هیجان، موسیقی زنده ریتمیک و شادی مشترک بسازند. در ادامه به برسی معروف ترین جشنواره های برزیل میپردازیم:

 

جشنواره Festa do Bonfim و شستشوی پله‌ها، سالوادور

زمان: پنجشنبه دوم پس از روز سه پادشاه (۶ ژانویه)

سالوادور یکی از شهرهای فرهنگی‌ترین برزیل است، جایی که ترکیب منحصر به فردی از میراث آفریقایی و پرتغالی با شور و خلاقیت برزیلی آمیخته شده است. این غنا، در کنار موقعیت ساحلی سالوادور و سرزندگی متبلور شده در منطقه مرکزی پلورینیو، آن را به یکی از مقاصد مسافرتی بسیار محبوب در برزیل تبدیل کرده است.

 

کارناوال، ریو دو ژانیرو و سالوادور

زمان: اواسط فوریه

بزرگترین و درخشان‌ترین کارناوال جهان در هر فوریه در ریو دو ژانیرو برگزار می‌شود، زمانی که سواحل مشهور و چشم‌اندازهای نمادین آن به نقش پشتیبانی برای رژه‌های حماسی و جشن‌های خیابانی شادمانه تبدیل می‌شوند. در اصل، کارناوال ریو یک رقابت شدید بین مدارس سامبای حرفه‌ای است، در این فستیوال در برزیل بهترین‌های آن‌ها فرصت پیدا می‌کنند تا از طریق Sambadrome با ظرفیت ۹۰٬۰۰۰ نفر عبور کنند تا در نبردی برای تاج‌گذاری به عنوان قهرمان بجنگند.

هفته مقدس، اورو پرتو

زمان: یکشنبه نخل تا یکشنبه عید پاک

جشن گرفته شده در شهرهای سراسر آمریکای لاتین، هفته مقدس (هفته عید پاک) مهم‌ترین رویداد تقویم کاتولیک برای بسیاری از کشورها از جمله برزیل است. این هفته دوره‌ای را بین یکشنبه نخل و یکشنبه عید پاک نشان می‌دهد و داستان عذاب مسیح را در طول مراحل مختلف زندگی و مرگ او بیان می‌کند. شرکت در هفته مقدس نه تنها به شما امکان دسترسی به برخی از مراسم و تزیینات رنگارنگ و باشکوه را می‌دهد، بلکه پنجره‌ای به سمت جنبه‌های مذهبی برزیل و شدت باورهای اینجاست.

 

سخن های پایانی

فستیوال های برزیل فرصتی یگانه برای تجربه فرهنگ غنی و متنوع این کشور است. از کارناوال پرشکوه ریو گرفته تا جشنواره‌های مذهبی مانند هفته مقدس، هرکدام بخشی از سنت‌ها و باورهای مردم برزیل را به نمایش می‌گذارند. حضور در این جشنواره‌ها به مسافر اجازه می‌دهد تا با فرهنگ غنی و پر رنگ این کشور از نزدیک آشنا شود. پس اگر قصد سفر به برزیل دارید، حتما زمان سفر خود را با برگزاری یکی از این جشنواره‌ها هماهنگ کنید تا بتوانید خاطراتی جاودانه و به یادماندنی از این کشور لاتین در ذهن خود حک کنید.

 

جهت مشاهده پکیج تورهای نیکا گشت اینجا را کلیک کنید و جهت تهیه بلیت پرواز به همه نقاط جهان اینجا را کلیک کنید . 

گالری تصاویر