سوغاتی های زنگبار

درباره سوغاتی های زنگبار

Wood Carvings

کنده کاری چوبی، هنری ترکیبی یا افسانه ای زنده!

بر اساس افسانه ماکوند، موجودی بدون جنسیت، که به تنهایی روی زمین زندگی می کرد، انسان را به تنهایی رشد داد و یر روی چوب انسان را حک کرد و صبح روز بعد، حکاکی ها زنده شدند. با افزایش نفوذ هنر اسلامی در زنگبار، این حکاکی ها شکلی زنده تر و اسلامی به خود گرفتند و رونق یافتند.

Tinga Tinga Paintings

هنری مملو از زندگی اما رو به انقراض!

نقاشی های تینگا تینگا، هنری رنگارنگ و شلوغ از حیوانات و پرندگان خارق العاده، مردم قبیله رقصنده و صحنه هایی از زندگی روستایی را نشان می دهد. سنت این نقاشی که فقط با مینای دوچرخه است، حفظ شده است. در فوریه ۲۰۱۵ عمری آموند، قدیمی‌ترین عضو تعاونی تینگا تینگا و آخرین هنرمند باقی مانده که E. S. Tingatinga را می‌شناخت و آموخته بود، در دارالسلام درگذشت و باید گفت که این هنر تبدیل به خاص ترین هنر زمین شد.

Kitenge Fabrics

کیتنژ، پارچه ای غرق در رنگ!

کیتنژ یک پارچه آفریقایی پر از رنگ های زنده است که به دلیل الگوها و رنگ های جسورانه اش شناخته شده است. لباس‌های آماده مانند لباس، پیراهن، دامن یا لوازم جانبی مانند کیف و هدبندهای زیادی را از این پارچه می توانیم ببینیم و به زندگیمان رنگ ببخشیم.

Spices

جزیره ادویه ها، هنری در آشپزخانه ها!

در زنگبار یا “جزیره ادویه”،  می توانید ادویه های معطر مانند میخک، هل، دارچین، جوز هندی و وانیل را به آشپزخانه خود هدیه دهید. این‌ها سوغاتی‌های بی نظیری اند و می‌توانند طعمی به غذاهای شما اضافه کنند.

Handmade Jewelry

جواهراتی از جنس دریا!

زنان زنگبارانواع جواهرات محلی را که از مرجان، صدف، مهره و نقره است، می سازند تا اثر دریا را بر روی جسم و روح مردم بگذارند و این هنر را منتقل کنند.

Coconut Products

نارگیل، میوه ای لازم برای بقا!

بدون نارگیل، زندگی غیرممکن خواهد بود. روغن نارگیل، صابون ها، لوسیون ها و شمع های ساخته شده از نارگیل انتخاب های محبوبی هستند. همچنین صنایع دستی متنوعی از پوست نارگیل مانند کاسه، قاشق و وسایل تزئینی را میتوانید به خودتان و دوستانتان هدیه دهید.

Woven Baskets and Bags

بافندگانی از جنس طبیعت!

بافندگان زنگباری با استفاده از الیاف طبیعی مانند برگ خرما و sisal سبدها و کیف های زیبایی می سازند. این اقلام نه تنها کاربردی هستند بلکه بسیار جذاب هستند و اغلب دارای طرح ها و الگوهای پیچیده و هنر مربوط به آن قبیله را دارند.

 

 

 

 

گالری تصاویر